Thread Rating:
  • 5 Vote(s) - 3 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fefirrû ilâllah kaçacak iseniz Allah'a doğru kaçın 06.09.2012 Vaazi
#1
RasitTunca-4 

FEFiRRU iLALLAH, KACACAK ISEN ALLAHA DOGRU KAC

06.09.2012 Perşembe


Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim

Vebeşşiril münafikiyne bienne lehüm azaben elime.

ellezine yettehizunel kafiriyne evliyae min dünil müminine eyebtegune indehümül izzete feinnel izzete lillahi cemiy an.

sadakallahul aziym. Nisa Suresi -138 - 139


Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim

Münafiklarin elim bir azabi kazandiklarini haber ver.

öyleki onlar müminleri birakipta kafirleri kendilerine dost edinip onlarin yaninda olunca kendilerinin şeref ve izzet kazanacagini zannediyorlar, Oysaki izzetin ve şerefin Tamami Allaha ve Ona inananlar cemeatine ayittir.

Sözlerin Dogrusu, Herşeye güc yetiren Allah a ait olanidir. Nisa suresi -138 -139

Allahümme salli ala Muhammedul sadikul vaadil Emin.

ve selamen ile sadiygahü EbuBekri SIDDIYK

ve sallu ala üstazehü Cibrili Emin

Ve sallu ala ceddü ismail a.s

Ve sallu ala ceddüna ibrahim a.s

Ve Sallu ala elihi ve Ashabihi Ecmaiyn

Ve Sallu Ala cemiy il enbiya i vel mürseliyne

Ve cemi il Melaiketül mukarrebiyne Ridavanullahi Teala aleyhim Ecmaiyn.

Yolculugumuza başliyoruz

Obur insan demek sadece sofrada ne var ne yok yiyip süpüren demek degildir.cünkü sofraya konanlari sünnetleyip tabagida siyirmak sünnettir bu oburluk degildir oysaki oburluk herşeyi kendi hesabina kullanmak demek hatta öyleki böyle kimsler ellerinden gelse Allahin Rahmetinide kendi hesaplarina kendi bahcelerine indirmeye calişirlar. hemen bir nükte aklima geldi:

Akşehirde kuraklik olur ve Nasreddin hocaya giderler bir yagmur duasi et diye.Nasreddin hoca ve köylü dua için köyün dişina cikarlar ve hoca dua eder ve en sonundada yakindaki kendi tarlasini işaret edip şurasida benim tarla allahim der.

Derken gökten bir yagmur boşalir ve Nasreddin hocanin tarlayi sel alir ne var ne yok alir götürür.

Ey insanoglu bu kadar bencil olmayin Allahin Rahmetini veya petrolünü veya bugdayini veya domatesini vs.vs. kendi tarlasina kendi memleketine veya kendi hesabina veya kendi kontasina aksin isteyenin hali böyle olur. Rahmet azaba döner.

işde münafiklikda böyle Rahmeti gazaba cevirir ve ya yagmur yagmaz kuraklik olur yada yagar her yeri sel alir.

Yine eski ümmetlerden birinin zamaninda kuraklik olur o kimslerden bazilari peygambere ve Allaha karşi yaptiklari münafiklik yüzünden kuraklik olur ve careyi zamanin peygamberinden yardım istemkde bulurlar ve zamanin peygamberine giderler derlerki Ey Allahin peygamberi Bizim memlekette kuraklik oldu dua etde Allah bize yagmur yüklü bulutlar versin derler. onlarin haline muttali olan zamanin peygamberi dua eder ve iki tane bulut gözükür biri simsiyahdir biride beyaz ve o gelenlere sorar hangi bulutu istersiniz der peygamber aleyhisselam. bunun üzerine o gelenler düşnürlerki siyah olan yagmur yüklüdür diye ve derler şu siyah bulutu istiyoruz derler bunun üzerine zamanin peygamberi dua eder ve o bulut onlarla birlikta o gelen münafiklar toplulugunun memleketine gider ve oraya varinca bir tufan bir firtina cikar ve onlari helak eder.

işde oburun hali hep bana diyenlerin halide böyledir. Oburlugu yenmek(oburluktan kurtulmak) için ümmeti muhammede hizmet etmek gerekir aclari doyurup, susuzlari kandirmak. yediginden yedirip giydiginden giydirmek demek, ve zekat fitre sadaka islam ahlakidir . Et yemekleri yemeklerin padişahidir ve islam zengin durumdaki kimselere zekati farz kilmiş ve senede bir kurban kesip etinden fakirlere dagitmayi emretmiş yani işde önümüzdeki ibadeti gözetirsek kurban demek elindekinin eskisini yahut kabilin kurbani gibi agacdan dökülmüş cürük carik meyva sebzeyi yahut kurban diye parasi olmasina ragmen şakidak bir koyunu kesmeyi degil elindekinin en iyisini Allah yolunda ve ümmeti muhammede ve ihtiyac sahiplerine verebilmendir.giyemedigi veya kendine artik sigmayan elbiseyi yahut evinde cöpe gitmesin diye atacagi yemekleri dagitmak demek, tamam oda sevap amma bu ibadeti hakkiyla yapacak olanin yapacagi amel degildir. işde evdeki artan kalani vermek nasreddinin (rahmetullahi aleyh) dua ederken yagmur yagsinda amma özellikle benim tarlayada yagsin demek gibidir. yani en iyisini yiyen iyisini giyende kalanimi gidenimide dagitirim demek gibidir. işde kurban şuuruna ercek olanlar yediginden yedirip giydiginden giydirmek şuuruna ermekdir. yoksa bu manayi anlamayan kurban kesse ne yazar hep bana cuk bana diyor ise kurban kesse ne yazar. önce bana benim tarlaya deyenin tarlasini sel böler velhasil kelam. yani senin kurban diye kestigin sana sevap yerine günah olur, rahmet azaba döner.

yine zekat da böyledir paran cok ise o zaman sana düşen para verrmek yani senin yaninda en degerli para ise kazandin parayi yigdin ise o zaman sana düşen o yigdigin paradan verebilmek elindekinin en iyisinden infak edebilmek. yoksa infak bankada altin para kayiliyor amma sen vere vere geymeyecgini yemeyecegini dagitiyorsan sen daha sofi olamadin demekdir hak yolunda ermek için derviş olamadin demekdir. sen daha yunusluga eremedin demekdir.derviş yunus dervişlige ve ermişlige öyle şeyhin yaninda oturup şeyhi dinlemek ile ermemişdir o dervişlige ve ermişlige kirk sene hizmet ile ermişdir.

Yani ne herkes Yunus gibi hizmet ehlidir yani hizmet ile erer nede sadece şeyhin dizinin dibinde sohbet dinlemek ile erer, yani Allaha giden yollar gökteki yildizlarin adedince cokdur senin yolun hangi yol önce onu bulman lazimdir.

işde derviş yunusda Yunus peygamber gibi hizmetten bikmiş kirk sene olunca bu odun taşimakla erilmez deyip kendini dergahdan alip yollara vurar ve ibadet ve taatle meşgul olmak için tenha bir yer bulur ve orada iki can yoldaşi bulur ve orada onlar Allah için taat ve ibadete daldilar ve birbirlerini adlarini bile sormadilar.

Yemek vakti geldi yani ögün vakti geldi ve biri ellerini acdi dua etdi ve bir sofra yemek geldi. haa bu hikaye anlatilirki gökten sofra indi, hayir olay böyle degildir yani bunlarin halini gören bir müslüman onlara bir tepsi yemek getirir. yani herşeyi öyle keramete mucizeye baglamayin. yediler yine ibadete daldilar yine aciktilar ve yemek vakti geldi ve bu sefer ikinci adam dua etdi ve yine birisi 1 tepsi yemek getirdi. yediler kalkdilar yine ibadet taat ve yine ögün vakti gelince yunusa o ikisi dedi bu gün sira sende sen dua etde karnimiz doysun dediler. yunus dedi ben dua etsemde yemek inmez yeya gelmez dedi. bunun üzerine o ikisi bizde usul böyledir sende dua et dediler.

bunun üzerine yunus efendimiz ellerini acdi ve bunlar kimin hatrina yemek istediler ise bende onun hatrina istiyorum beni mahcup etme Allahim diye dua etdi ve bu sefer iki kişi yemek getirdi. ve iki tepsi yemegi görünce o ikisi, sen kimi vesile kildin da dua etdin dediler. yunus dedi siz kimin hatrina istediniz?

onlar dediler Taptuk emrenin oduncusu yunus emre var onun hatrina istedik dediler peki sen kimin hatrina istedin dediler.Bunun üzerine yunusda dedi.

Bende siz kimin hatrina dua etdiyseniz onun hatrina diye dua etdim dedi.

Senin adin ne dediler

Miskin Yunus dedi.

bunun üzerine odunculugunda yani hizmetinde insan erdirdigini farketti ve taptuk emrenin dergahinin yolunu tuttu. işde yunus peygamber aleyhisselamda senelerce ümmetini cagirdi inanmadilar ve oda bikip kendine kacamayi yeyledi kacsan kacsan Allahin mülkünde nereye kacacaksin.

Kacacak isen Allaha dogru kac.

esteuzuibillah fefirru ilallah.

işde yunus peygamberde derviş yunusda bu hikmeti ögrendiler, kacacak isen Allaha dogru kac hikmetini ögrendiler.

Derdi Allah olanin ciblliyati eşşek olsa, Allah onu odun taşita taşita erdirir velhasil kelam ve insani kamil eder.

Ey insanoglu Allaha giden yolar cokdur sen önce cibilliyatina er nefsini bulki senin yolun hizmet yolumu yoksa süleyman aleyhiselam gibi nimet yolumu bul. ve nefsini özünü buldumuydu artik sana düşen görevi ifa etmen sana kolay olur eger ismail gibi cibilliyatin bir koc ise işde o zaman sana gelen belalara musibetlere sabret ve deki Allahdan gelene boynumuz kildan ince. Allah böyle emrettiyse kes baba diyebilmkedir.

gelelim başta yazdigimiz ayetin tafsiline.

peygamberimizin bir hadisinde bildirilmişdirki:

Bir insan bir insana zenginligi dolayisiyla iltifat ve ikram ederse , dininin ücte ikisi gider.

yani bu mesele ayni manada bir devlette başta olan partiye yaltaklik edip onlara iltifat edende bende onlarin sayesinde iltifat görüp onlarin yallandigi cullandigi yerden yallanip cullananan, kişin kömürsüz yazin buzdolapsiz kalmayan deyenlerin halide böyledir. ve onlarin dininin ücte ikisi gitmişdir.cünkü herkes babasina benzer (BibBiiiiiib partisiyi sevenler (BibBiiiiiib partisinin başindakilerin Amerikaya yaltaklandiklari ve daha baştan beri bizim itiraz ettgimiz Avrupa birligine girecen diye Almanyaya Fransaya yaltaklanadiklarindan (BibBiiiiiib partisiliyiz diyenlerin, babasi nede evlatlari sevenleri ne olsun. işde yine bu meseleyi teyid eden ayet kuranin neresinde bilmiyorum amma manasi şöyledir: O gün herkes imamlari velileri ile meydana arasat meydanina getirilirler ve sizin ardindan gittiginiz imaminiz emiriniz bunlarmi diye hesap sorulur.

işde eşşekden adam olur kamil insan olurda böyle yaltakcilardan adam olmaz ve bunun delili yukarda yazdigimiz ayet yani onlar müminleri müslümanlari birakipda kafirlerden alacaklari metaa karşiliginda kafirleri dost edinirler yani ufak bir metaa için kafirlere yaltaklanirlar.

işde münafigin gercek manasi yaltakcidir menfati için müslüman görünce müslüman olan, menfaati için kafirin yaninda kafir olan ve yine bana kömür buzdolabi pirinc versin diye (BibBiiiiiib partisiye oy verenler gibi . işde böyle yaltakiclarin dininin ücte ikisi gitmişdir.

amerikaya yaltakcilik edip suriyeye düşman kesilen bizden degildir.

dün sureyeden gelcek menfaat için dostumuz diyen bugün amerika aferin desin diye amerikaya yaltaklanan münafigin yaltakcinin ta kendisidir.

Gelelim bu hafta ögrencegimiz sünnete

Enes r.a. den rivayet edilen hadisde peygamberimiz buyurmuşlarki:

öndekin safi tamam ediniz sonra onu takip edeni teşkil ediniz, noksanlik en arka safda kalmiş olsun. riyazüssalihiyn 1090. hadis.şimdi aşagidaki resime bakalim

[Image: cemaatte-saf-duzeni.png]

saf duzeni

erkek cemaat imamin ardindan başliyarak ilk cemat imamin hemen ardina durur sonra gelen onun sagina ondan sonra gelen o ilk cemaatin soluna ve böylece saga ve sola dogru eşit şekilde ortadan kenarlara dogru cemat sayisinca saf doldurulur ilk saf tamam olunca ikinci saf sagdan yada soldan başlamaz yine ikinci safa durcak olan imamin arkasindaki ilk cematin arkasina durur ve sonra gelen yine sagina ondan sonra gelen soluna ve böyle böyle saf tamam edilir. yani bir kuş kanat actimi nasil bir şekil alirsa öyle ucan bir kuş gibi saf düzeni alinir erkeklerin ve cocuklarin bittigi yerden sonrasi kadin cemaatin yeri sayilir işde kadinlar ise kuş ucarken kuyurugunu actimiydimi nasil arkadan öne dogru bir ücgen oluşturu ise öyle olur yani ilk kadin cemati da yine eger üc kisi ise biri ortaya ikinci onun sagina ücüncü soluna durur ve ve bu cemaat eger bir saf doldurcak kadar ise işde böyle ayni erkek cemaatin safa durduklari düzen ile sonraki gelen eşit şekilde ortadan kenarlara acilan bir sistem ile safa durur öyle son kanat sagdan veya soldan başlamaz her yeni safa hep ortadan başlanir. nasil bir ucagin sag kanadina fazla yük yüklesen o tarafa dogru agdirmaya başlar ve hatta düşmesine sebeb olursa işde arkada gelen safa sagdana veya soldan başlamakda o cemaatin icine şeytan aleyhillanenin girmesine ve onlari ya saga dogru fazla ibadet yaptirip biktirararkdan ayni yunus gibi bikip terkettiri veya soldan başlarsa haramlari mekruhklari günahlari işleterek dinden uzaklaştiri işde bir köyün bir mahallenin cemaati saga mi cekiyor solami cekiyor saf duruşundan gözükür.

saflara ön safa büyüklerin gecmesine müsade etmek edepdendir yani imamin hemen ardina imam yanilirsa imamin yerine cemaate namazi devam ettirip kildirabilcek ehil kimse gecer ve yine onun yanina ve yanlarina ehil kismelerin gecmesine müsade etmek namazin sihhati için lazim olandir. yani peygamnerimiz caferi tayyarin şehid oldugu savaşa giderken emir buyurmuşlar sancagi falanci ashab alsin o şehid olursa cafer alsin cafer şehid olursa falanci alsin diye yani komutan bellidir ve komutan ölünce yerine gecebilcek şahisda bellidir ve o ölünce onunda yerine gececek şahisda bellidir yani işde cemaat demek saflarin arasina şeytani sokmamak demekdir.Bunun için ucan kuşun kanat sistemi örnek alinarak saf düzenine durulur. o yüzden ortada duran kimselerin hepsi imam olma nitelignde olmaldir işde o yüzden cemaata gec kalan bir imaminda komutan olma vasfi yüzünden işde hep imamin ardina yer almasini saglamak için müsade etmek edeptendir. cemaatde ön safa duranda sevaplari ben alan diye hep bana cuk bana yok. benim tarla burasi demek yok kim ehil ve imam ise yahut komutanliga yakişiyorsa onlar bellidir o yüzden namaza durdun caminin önü göctü ve yarida kalan cemaat namzdan cikcakmi hayir peygamber canlari pahasina savaşda arkaya gecip namazi eda etmedilermi ettiler öyleyse başlanmiş ibadetten yarida birakip cikmak ancak yangin gibi durusan yancagin belli ise yahut deprem geldi salliyor daha durusan caminin altinda kalcan cani kurtarmak mühimdir amma tehlikenin önemine göre cafer yoksa caferin yerine gecebilcek olan sancagi eline alir yani saf düzeni hep imamin hemen arkasindan başlar sagdan soldan başlamaz.

iş de kiyamet günü herkes imamlariyla cagrilcaklar imami yaltakci olanlar da yani üc kuruşluk menfaat için müslümani kafire degişen ve(Baş BibBiiiiiib Amca2)gibi gavura begenilcen diye alip gidip milletin zekatini fitresini zordurumdakilere degil budistlere teslim eden. öyle bayrak sancak kafire birakilmaz(BibBiiiiiib Kafa)cafer yoksa caferin yerine gececek elbet bir müslüman vardir sen kim oluyorsunda müslümanin bayragini sancagini imam diye alip gidip budaya tapan ahmagi imam kabul edipde ona teslim edersin yarin ruzu mahşerde de arasat meydaninda o budistlerin arkasina gidersin inşallah. budisti din sahibi imam kabul eden (BibBiiiiiib Kafa) . bu devirde budsitlikmi kaldi (BibBiiiiiib Kafa) . Allah katdinda din islamdir kimseden ondann başka din kabul edilmeycekdir. ne müsamahasi(BibBiiiiiib Kafa)daha dinini bilmeyeni kendine milletvekili secen cahil koyun sürülerine ne diyelim. devir mehdi devri mehdi islami gün gibi ortaya sererken ne hiristiyan olmanin ne yahudi olmanin nede budist olmanin hic birisi kabul edilemez.yani bu devirde daha budaya tapmak ne din olarak nede onlarin liderleri imam olarak kabul edilemez. kafirlere halka ve diger kafirlere yaranmak için dinsizleri dost edinenler kiyamette boyunundan kancalarla arasat meydanina sürüklencek olanlardir. işde böyle münafiklar islamin ve türkün temsilcisi olamaz böyle münafiklari temsilci secenlerinde dininin ücte ikisi gitmişdir kim kime yaranmaya kalkiyorsa gitsin ondan alsin hakkini o haşr gününde. mehdinin aridina takilip mehdiyi imam tayin edenleride rabbim mahcup etmesin ve onu ve yoldaşlarini sirati müstakime iletsin esteuzubillah ihdinassiratelmüstakiym. siratellezine en amte aleyhim gayril magdzubi aleyhim veladzalliyn. amiyn

Incilde bir söz gecer :

Yapicilarin begenmedigi taş, köşenin başi oldu.

işde oduncu dedikleri yunus hak dostunun kapisina odun taşimakla erdi ermiş derviş yunus oldu.

Cenabi mevla gayesi hak olanin, cibilliyati eşşek de olsa hak kapsina taşidigi odunla adam eder kitmirde öyle degilmidir sadiklarla beraber oldu diye cennetlik olmadimi.

öyle sadiklarla beraber olmak cenneti gerektiriyorsa o zaman halka yaranmak için kafirleri dost edinenlerde, hak kapisini birakip, şeytanlarin ve ona tabi olanlarin yurdu cehenneme odun taşiyanlardir.cehenneme odunlarini götürenler o odunlarin onlari yaktigi günüde beklesinler.
Bismillahirrahmenirrahim

Vebeşşiril münafikiyne bienne lehüm azaben elime.

sadakallahul aziym.

Ey mü minler mehdiyi birakipta nereye dogru bu kacişiniz kacacaksaniz Allaha dogru kacin.

nasil bir peygamber geldiginde o peygamberi inkar edenlerin namazi dini yoksa

şu ahir zamanin imami Zamanin imamini Mehdiyi tanimayip kabul etmeyenlerinde dini imani namazi orucu yokdur.ardina durdugu imami kabul etmeyenin namazi ifsad olur ve onun kendisinin namazi ifsad oldugu gibi o imamin ardina duran bütün cemaatin namazida ifsad olur.

kabul edilmeyen isa kabul edilmeyen musa kabul edilmeyen ibrahim kabul edilmeyen yunus gibi

ahir zaman ümmetide mehdiyi kabul etmemekdeler. oysaki incilde gectigi gibi herkesin taptugun oduncu eşşegi sandiklari yunus erdi köşe taşi oldu. sizin ,günahkar eşşek sandiginiz mehdide, siz bundan mehdi olmaz derken olduda köşe taşi bile oldu. isayi kabul etmeyenler kendine yazik ettigi gibi mehdiyi kabul etmeyenlerde ancak kendilerine yazik ederler.

Rabbim inananlara mehdiyi taniycak bilcek firaset nasip etsin

El fatiha maassalavat.

Başağaçlı Raşit Tunca

Kar©glan
Başağaçlı Raşit Tunca
______________________

Schrems, 05 Şubat 2018 Salı Son Düzeltleme Yapıldı

Original Kar©glan

_______________________________________





Signing of RasitTunca
[Image: attachment.php?aid=107929]
Kar©glan Başağaçlı Raşit Tunca
Smileys-2
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)