![]() |
Kuraklik ve Teyemmüm (Kar©glanin 15.02.2014 Vaazi) - Baskı Önizleme +- Rasit Tunca - Tiryaki Board () +-- Forum: TASAVVUFİ VAAZLAR DİNİ SOHBETLER (/forumdisplay.php?fid=9) +--- Forum: Başağaçlı Raşit Tunca - Karoglan Hocanın Tasavvuf Sohbetleri Arşivi (/forumdisplay.php?fid=209) +---- Forum: 2014 Tasavvuf Sohbetleri Arşivi (/forumdisplay.php?fid=214) +---- Konu Başlığı: Kuraklik ve Teyemmüm (Kar©glanin 15.02.2014 Vaazi) (/showthread.php?tid=1718) |
Kuraklik ve Teyemmüm (Kar©glanin 15.02.2014 Vaazi) - RasitTunca - 07-07-2018 Kuraklik ve Teyemmüm (Kar©glanin 15.02.2014 Vaazi) 15 Şubat 2014 Cumartesi Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim E ettehizu min dunihi eeliheten in yüridnirrahmenu bi*dzurrin La tugni anni şefeatühüm şey en vela yungizuun. Sadakallahul aziym. Yasin Suresi 23 Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim (Kisa aciklama: kafirler sebe suresindeki bir ayeti degiştirmişler vesanki o ayet kurandaymiş gibi diyorlarki: Sizin Allahiniz kiyameti falan getiremez kimseyede azab falan edemez. bizde onlara yukardaki ayetle cevap veriyoruz: esteuzubillah Birak o dediklerinizi getirememegi hatta öyleki onun birşeyi murad etmesi yeter ve hemen önünüzde hazir vaziyette buluverirsiniz. O şey size ulaştiktan sonrada, ne sizi kurtarcak birini nede bir nesneyi bulamazsiniz. Sadakallahul aziym. Yasin Suresi 23 Allahümme salli ala muhammedin ve ala eli seyyidina muhammed Allahümme salli ala cemi il enbiyai velmürseliyn, Allahümme sallu ala Adem, sallu ala Nuh, sallu ala ibrahim,sallu ala yakub yusuf ve yunus,ve sallu ala Musa ve Harun,ve sallu ala Davud ve Süleyman,ve sallu alaZekeriyya ve Yahya, ve sallu ala Meryem ve isa, veselamen 12 Havariyyun ve ashabi kehf, ve selamen Hz Ebu Bekr, Hz. Ömer, Hz. Osman, ve Hz. Ali radziyallahu anhüm ve sallu ala cebrail ve mikail ve israfil ve azrail. Yolculugumuza başliyoruz canlidan kopan parcalar yenmez onlar meyyit drumundadir. yani mesela insanin kesilen saci veya tirnagi nasilsa yenebilen bir hayvanin sadece kolu bacagi kesilerek yenemez. gecen haftaki vaazimizda anlattgimiz mesele yani adamin kolu yandi yahut yaralandi yarasi var ve diger azalarda sorun yok ve abdest alip namaz kilcak o zamn bu azadan abses kapip daha kötü hasta olma durumu varsa, o azaya su degdirilmez, ve o kolun tamami veya yara olan kismi el islatilip yaranin üstündeki sargi bezinin üstüne islak el ile sivazlanir böylece o azayada abdest aldirilmiş olur. ve buna mesh denilir. ve dedik gecen hafta eger kol saglam ise mesh ile abdest olmaz. o yüzden saglam bir insanin abdesti usulüne uygun almasi gerekir. amma buraya dikkat. muhammed bizlere ögretirki eger su yok ise teyemmüm denen mesh yöntemi ile abdest alin diye. yani eger suda sikinti varsa o zaman mesh ile abdest olan teyemmüm ile ibadet etmek farzdir.ve hal böyle olunca bir ikinci durumda abdest su denen sivi ile alindigi için eger vücüttan sivi cikişi gaz cikişi olursa o abdest bözulur, oysaki teyemmüm mesh yöntemidir ve temiz toprak veya toprak cinsine iki elin parmaklari acilarak vurulur darb edilir amma önce niyet farzdir teyemmüme niyet etmelidir sonra bu temiz topraga veya cama veya fayansa veya toprak ve taş cinsi olan bir nesneye eller vurulur ve bu eller ile yüz sivazlanip mesh edilir, sonra tekrar iki el parmaklari acilarak yine torpak veye toprak cinsine vurulur ve sonra ve önce sol elin meshli olan ici ve baş parmak ile sag kolun ic taraindan ayasinin sonu olan bilekden başlanilarak diresege kadar meshedilir ve ordan el sag kolun üstüne döndürülür ve oradanda sag kolun üstü sol elin ici ve başparmak ile sag kolda deymeyen yer kalmaycak şekilde mesh edilir.ayni işlem bu sefer sag elin iciyle ve baş parmak ile sol kola yapilir ve buna teyemmüm denir. ve abdesti bozan şeyeler teyemümümüde bozar demişler, halbuki sivi ile olmayan ve kati ile olan bir abdesti ancak kati olanlar bozabilir sivi olanlar bozamaz o yüzden şafideki kan cizmeyi doldurasiya abdesti bozmaz kurali burdandir. ve bizde diyoruzki. misal bir bardak canak kirlenince sadece onun diş yüzeyi kirlenir ve onu yikayinca yine temizdir ve o bardak ve canakdan yemek yenir ve eger bardak ve canak dokunulumasi zararli ve zehirli olan bir madeden olmadikca o maddenin icine tesir etmeyen her kir yikanarak temizlenebilir ve hal böyle olunca teyemmüm kuru temizlemedir.abdest ise sivi ile temizlenme yöntemidir.peki su varken teyemmüm edilmez demişlerdir . halbuki böyle bir hüküm kuranda yokdur. yani suyun olup olmamasindan ziyade suyun miktari veya abdest alcak kimsenin durumuna bakar, zatürre olan birini nasil banyo ettircen temelli gebersin diyemi, onun yaninda isterse elli litre su olsun bu adamin boy abdesti veya abdest yerine teyemmüm etmesi caizdir cünkü banyo ve abdest almasi onu dah cok hasta edecekdir. o yüzden teyemmüm işde kuru temizlemedir. su olmayan yerde tas tabaginda toprak ile ovulmak yöntemi ile temizlenmesi caizdir.nirtekim atalar kül ilede tabak temizlemişlerdir. öyleyse teyemmüm demek iyonlar ile temizlenme yöntemidir. ve iyon temizlenmesini sivi olup olmamasi bozmaz önemli olan o ortam ve kişinin durumudur. ve abdest iki ceşit olup gusl ve namaz abdesti iken teyemmüm tekdir ve gusl icab eden durumlardada yine ayni teyemmüm ile temizlenilir.yani kim diyebilir su varken illa yikamak lazim, kuru temizlenme olmaz diye, siz elbiselerinizi kuru temizlikciye vermiyormusunuz. kuru temizlenme iyonlardaki temizlikdir ve elektriksel temizlikdir. işde kurakliga dogru giden insanliga tek care su olsada, icmek ve yikanmak ve yemekler için olacagindan, abdest yerine insanlarin evine bir adet iki el sigacak büyüklükde fayans veya cam almalari ve bunun ile teyemmüm edip namaz kilmalari, o kuraklik vakitne girersek, caizdir ve mübhemdir. cünkü suyun israf edilmemesi demek hayat demekdir. ve teyemmüm ile hayat veren element muhafaza edilmelidir ve su sadece banyo ve yemek ve icmekde kullanilmalidir öyle bir vakitte. yalniz cam ile yapilan teyemmüm sonrasi insanlar almanca spröde denilen duruma düşerler ve kirilgan olurlar ve en kücük kirici lafdan sözden incinirler o yüzden imanli olanlarin bir kasa cakip icine temiz toprak doldurmasi ve evinde bulundurmasi ve böylece teyemmümü en normal haliyle teyemmüm etmesi idealdir. Ve deccal aleyhillane ve askerleri gittigi yerlerdeki yeşillikleri kurutcak diye bildirdi Muhammed. evet ahmak deccal aleyhillane ve askerleri insanligin sonunu getirmeye calişan şeytan hizbidirler. ve kimde şeytan ve hizbine taparsa vay haline. muhammed vasitasiyla bildirildiki : yecüc mecuc denen varliklarin, yeryüzündeki suyu icip bitircekleri bildirildi bizlere, öyleyse yecüc mecüc ciktiysa, onlarin suyu icip bitirmeleride yakindir. yani insanligi büyük bir kuraklik beklemekde. taaa medinede bir coban kalcak ve oda yüz üstü düşecek ölcek. quantumcular diyorlarki evrene ihtiyacini yollaycaksin o sana suncak diyorlar. hadi hadiii o ancak susuz vaha da serap görmeyi saglar, su ise gelmez , ve serap hayaldir ancak. ve yine tebareksuresinde buyruldugu üzre kiyametin alametlerinden olan o sondaki ayet: şayet suyunuz kesilirse kim size su getirebilcek. hani allah kiyameti getiremezdi. herkes birden olsunda bitiversin istiyor yok öyle yagma yavaş yavaş bir sürec halindedir kiyamet.bütün iyilerin tükenmesi demek yeşeren birşeyin kalmamasi demek ve muahammed anilmaz olmasi demek. insanlarin Allahi ve muhammedi unutmalari, dünya derdine düşüp ahireti unutmalari ve böylece yeşeren yeşil birşeyin kalmamasi, yeşil nasil biter Allahin rahmeti kesilirse biter. ve allahin rahmeti nasil kesilir Allaha isyan ile ve dünyadaki görülen koltuk ve mal ve para kavgalari sonucu iktidar kavgalari sonucu merhametin kalkmasi ve kardeş kardeşin boyunu vurur olmasi ne demekdi,r merhametin semaya kalktiginin alameti. ve semadaki rahmet de, üstünüzden, muhammed ve mehdinin gölgesinin kalkmasi sonucu, rahmet denen birşey kalmaz. ve bir lokma ve bir bardak su için insanlar birbirinin canina kiyarlar ve böylece kiyamete iyice yaklaşir dünya ve sonra nebe suresi ve ammeye gelinir ve yeryüzü sarsildikca sarsilir denilen deprem vakti. ve sonra yildizlarin bir bir dökülmesi demek yeryüzünden isalarin musalarin alilerin ve ömerlerin bir bir ölmesi ve hic ömer kalmamasi hic musa kalmamasi,...yani ömerin bitmesi demek islamin kalkmasi demek adaletin yok olmaasi demek ömer isimliler olabilir amma adalet kalktikysa ömerler bitmişdir . yine osmanin yeryüzünden alinmasi demek haya ve edep kalktiysa o zaman osmalarda yeryüzünden alinmiş demekdir .,....yine musalar bitmesi demek yahudilerin son bulmasi ve böylece bütün yahudi ve musevi büyüklerinin ölmesi. ve yine kurban edecek hayvanin kalkmasi demek ismaillerin ve ibrahimlerin bitmesi demekdir. haa sanmayin bunlar sizin elinizde. Allah berzahdan ibrahim göndermez ise sizin yapacak birşeyiniz kalmaz. yine ebu bekr göndermez ise yapacak birşeyiniz olmaz,....insanin suya ihtiyaci vardir, oysa şeytan ve hizbinin suya ihtiyaci olmaz onlar ateşten ve hararetden var olmuşlardir. yani şeytan her halukarde yine bizlerin düşmani olarak, yine o günlerde sag ve diri ve kuvvetli olur, bizler ise susuzlukdan bitap düşebiliriz. işde bu yüzden salavata devam ediniz ve yine her gün her işinizde besmeleye devam edinki Allah rahmetini üstümüzden kesmesin. ve yine besmeledeki rahman ve rahim isimlerinin tecelliyatgahi olan insanlarin merhamet duygulari ile yüklenmesi demek işde Rahim tecelliyati oluşturur. ve merhametinde Siniri Allahin kes dedigi yere kadar olup ve baba ve er olanlarin kurban ve hayvan kesmesi caizdir kadinlarin hayvan kesmesi caiz degildir neden işde bu sebeble baba demek, Allahin, kes dedigini, öldür dedigini öldürebilen kimsedeki tecelliyata sahib olan babalar gibidir . yani Anne rahmet denizi deryasi ise babada onun sinirlarini cizen kimsedir.aci aci nereye kadar, Allahin kurban edin emirine kadar, cihad edin emrine kadar.( yani dininize namusunuza yurdunuza tecavüz edenler olunca onlara karşi savaşmak farzdir ve bunun adina cihad denilir. yoksa suriyedeki ahmaklar gibi vatana sahipken vatani bölmeye calişmak cihad degildir.kardeşin kardeş başini vurmasi yine cihad degildir.) La ilme lena illa ma allemtena. Ya Rabbi bilmek ve ilim, ancak san aittir, biz ise ancak senin bildirdigin kadarini bilebiliriz. Tahallagu bi ahlagillah vettasifu bi sifatillah Allahu Tealanin ahlaki ile ahlaklanin, ve Allahu tealanin sifatlari ile sifatlanin. hükmü geregi insanAllahu tealaya marbut bir kul olursa yani rabitasi Allah olursa. elinden dilinden her ne zuhur etsede onun yaptigi iklahi emirler dairesinin dişinda degildir. Cünkü Allahu tela bize şah damarimizdan daha yakin oldugunu bilidridi. öyleyse yine vekanallahu bikülli şeyin Muhiyt. buyruldugu gibi. Allahu Teala Her yeri kaplamişdir la mevcuda illa hu dersek, ondan başka mevcudat yok ise, o zaman bir amelinden bir fiiilinde, birine dogru muamele yaparsan, ordada karşindaki Allah dir. eger, şayet ; yalniş da yaparsan, yine yalniş yaptigin kimsede, Allahin muhiyt sifati, ile heryeri kaplamasi sonucu, o yalnişida sen karşindakine degil bilhassa, Allaha yapmiş olursun. Böyle hakka marbut bir yaşam tarzini benimseyen bir kul, hakkal yakin mertebesinin ilk basamagina basmiş olur. Böyle Rabitasi hak olan bir kul yani hakka marbut bir kul için bir cicek ile bir cumhurbaşkani yahut başbakan arasinda fark olmaz. Dikkaaaat: peki o zamn burada şeytani nereye koyacagiz şeytan aradan cikdimi sanirsiniz. hayir o yine arada gelir gider dururur. yani mesela san bana cicekden zarar gelmez amma bir diktatör başbakandan yahut bencil cumhurbaşkanindan zarar gelebilir. öyleyse nasil diyebilirizki. cicek ile aynidir ikiside. işde dananin kuyrugunun koptugu yer zaten burasidir. Eger o cicegi hak teala giydiyse cicek sana mis olur yahut şifa olur.şayet o cicegi şeytan aleyhillana giydiyse zehir zembelek olur. ve yine sevrde muhammedi magaraya kadar kovalatan şeytan ve kovalayanlarda şeytanin giydigi şeytan hizbi olmuş kimselerdi . Allah muhammedini kovalarmi hic. yine peygamberin dişini kiran şeytan ve hizbidir. Allah muhammedinin dişini kirarmi. yani fark burda. yani bir cicek veya bir cibilliyati eger melekler ihata ettiyse ondan bereket ve rahmet fişkirir. şayet kiyamete kadar müsadeli olan kovulmuş melek giydiyse, bu sefer o giydigi insan, hayvan, veya bitki her ne ise ondan muzur denilen ve insanlara hayvanlara bitkilerere dogaya ve kainata zarar veren fiillleri aciga cikaran muzurlar meydan gelir. ve eger mümin bu muzurlardan sakinmazsa, onuda yaralarlar ve nitekim kabil muzuru habili öldürdü gecdi, ve yine yezid hüseyini katletdi, nasil biz Allahu tealaya hüseyinin katili diye atfedebiliriz. Allah bütün hayirlarin kaynagidir. ancak hicbir fiil ondan habersiz işlenmez her ne kadar şeytani fiillere Allahu teala müsade etsede vekanallahu bikülli şeyin muhiyt hükmü geregi, onun ihata etmedigi hicbir mevcudat veya fiiil yokdur. yine yasin suuresinde cenabi mevla buyuruyorki: sakin haaa sakin şeytana kulluk etmeyin. Muhakkak o sizin apacik düşmaninizdir. buyruluyor. öyleyse bazi kullar, Allaha degil, şeytana kulluk ediyorlarmiş. böylece karanlik ve zulumat denilen: hayatin yerine ölüm, oksijenin yerine karbondioksit, tatlinin yerine aci, gündüzün yerine gece, hayirin yerine şer, bollugun yerine darligi secmiş olurlar. dikkaaaat . işde bu günümüzdeki bu yagmur ve kar yagmamasi da, yine bollugun ve bereketin yerine şeytan hizblerinin enerjisinin cogalmasi sonucu darlik. ve rahmet ve bereket yerinede, kuraklik almak üzere. işde mümin için cemarat denilen şeytan taşlama bunun için mühimdir. cemarat öyle gidip mekkedeki üc temsili diliki taşa, taş atmak degil, işde böyle hayatin icindeki şeytan ve hizbinin giydigi haramlara şüphelilere zararli muzurlara taş atmakdir. eger muzuru sen katletmezsen, gelir muzur muhammedin dişini kirar. gider hüseyini katleder, gider imami ahmet bin hanbeli urgana baglar işkence eder. ey mümin sen muhammedle birlikte olup onu ve dinini savunmazsan, bir dinsiz muhammedin dişini şehit ettigi gibi yarin senide onuda bunuda acimadan öldürür. o yüzden muzurun katli vacipdir. ve bu hususda muhammedi korumak için, iki elini muhammedin önüne siper eden talha bin ubeydullah, nasil Allahin iki kolu lakabini aldiysa ve dünyadayken cennetle müjdelendiyse o zaman bu ahir zaman muzurlarlarina karşi, Allahi ve dinini, ve peygamberlerini, ve mehdi ve askerlerini savunan herkesde ayni bereketten nasibdar olurlar. yoksa eger karanlik ve zulumat cogalirsa, kendi elinizle kendinizi, kiyamate atmiş olursunuz. ve o sizin dediginiz: Allah kiyameti falan gertiremez dediginiz lafinizin cevabi: hemde öyle bir kiyamet sizi yakalarki feleginiz şaşar kalir. ve o şeytanki, muhakkak insanlarin düşmanidir. ve her nefis ile şeytan yani (yusufun dedigi gibi) şeytan aleyhillane ile haberleşip ve kötülügü emreder.yani herkesde emmare denen nefis vardir. ve siz o nefse itaat ederseniz, isterseniz evliya olsaniz, bir gün sizi yerle bir edebilir. ne zaman muzurun katli vacip dediniz, ve o muzurlari ve kötülügü emreden emmare nefse taş attiniz o zaman hak safina gectiniz demekdir. ve hakkal yakinin ilk basamaginin ortasi dostu ve düşmani tanimakdir. her işinde aşinda hak yasasi kuran ve sünnete uymakdir. nitekim 1/A demek yani A nin kehrwerti demekdir. yani A yi alta alan demkdir. yahut A nin ziddi demekdir. nitekim işde şeytan her hayra ziddi ile muamele ettirip telkinleri ile namusa zina ile, helale haram ile hirsizlik ile calip cirpmak ile, nur a zulumet ile, hürriyete esaret ile,... her hayir amele zidddi ile muamele ettirip kehrwertini aldirmaya calişmakda . ve bunu ögrenen kafir deccal ve hizbide kurani büyücülerin ve şeytanin okudugu gibi tersinden okutarak, kehrwerti ile muamele etmekde ve ettirmeye calişmakda. ve böylece mehdi zamaninin bolluk ve bereketinide, yine havaya, suya dogaya müdahele edip ziddi ile kuranin ayetlerinin frekansini terkip edip, böylece bereket zamanini, kitlik ve kurakliga cevirmek için ugraşmakda. ey insanlik sizler bu gizli düşmani taniyp ve onu taşlamazsaniz . ve mehdiyi ve askerlerini taniyip onlarin safinda yer almazsaniz bilinki zamanin imamina karşi gelmiş olursunuz. ve böylece heryeri ihata eden Allahada isyan etmiş olursunuz. böylece zulumet cogaldikca cogalinca, işde o, dünya üstündekileri atmak için sarsildikca sarsilir. ve rahmet kesilir sizler rahmet ve bereket yerine zulumu, gizli zulumu ve deccali ve muzurlari tercih ederseniz, artik rahmet semadan cekilir gider ve atmosfer bozulur. ve suyunuz kesilir. kimsede bir daha bu dünyanin üstüne atmosfer oluşturamaz. ve bugün deccal MUĞAYYEBÂT-I HAMSE(BEŞ BİLİNMEYEN ŞEY) e müdahele etmeye calişmakda ve bir hadisi şerifde bildirlen MUĞAYYEBÂT-I HAMSE(BEŞ BİLİNMEYEN ŞEY) şunlardir: Lokman sûresinin otuzdördüncü âyetinde geçen ve ilmini Allah'ın kendi zatında sakladığı gayb anahtarlarıdır. Hz. Peygamber (s.a.s), Ibn Ömer'den rivâyet edilen bir hadiste: "Gaybın anahtarları beştir" buyurarak Lokman sûresinin, "Kıyamet saatinin bilgisi şüphesiz ki Allah'ın katındadır. Yağmuru O yağdırır. Rahimlerde olanı O bilir. Hiç kimse yarın ne kazanacağını bilmez ve hiç kimse hangi yerde öleceğini bilmez. Şüphesiz Allah her şeyi bilir ve herşeyden haberdardır" mealindeki otuz dördüncü âyetini okumuştur (M.Ali Nâsıf, et-Tâc, Buharî'den naklen, IV, 282). ve eger şeytan ve ordusu bunlarada müdahele ederse, artik Allahin hükümranligina müdahele etmiş olurlar. ve böylece kiyamete sebeb olcak olanlarin olmasi vacip olur. ve Rabbimizi kizidirirlar, ve Allah kiyameti getirir, ve o zaman kimmiş Allah herkes bilir. ve esteuzubillah ( küllü men aleyhe faaan ve yebga vechü rabbüke zülcelali velikram) olur. herkes ölür ve birtek onun vechi baki kalir ve cenabi mevla buyurur kim Allah diye o zaman. Rabbimizi kizidirip onun gadabina ugramakdan rabbime siginirim. Elfatiha maassalavat Kar©glan Başağaçlı Raşit Tunca Schrems, 15.02.2013 Cumartesi Original Kar © glan |